morsanstips.blogg.se

Ska jag verkligen träna idag?
Exakt det frågade jag mig själv när jag satt vid köksbordet i morse och åt frulle och tittade ut....mulet och kallt ute. Nä..jag hoppar det idag tänkte jag, ville bara krypa ner under täcket igen.
Så tog jag fram min mobil och bläddrade fram till motivationsförhöjaren....en bild tagen i somras...på mig...i bikini..!! Kommer så väl ihåg hur jag tänkte när dottern skulle ta bilden.
Såhär gick tankarna: Jag håller in magen, sträcker på mig och drar till med en modellpose..kommer att bli skitbra! Fy fan vad snyggt det här blir! Blir kul att titta på när vi kommer hem.
Eeeh....det blev inte skitbra. Det blev inte ens bra. Blev dock jävligt kul att titta på nu när vi är hemma 😂. Jag och dottern dog när vi tittade på bilden första gången, ja vi dör fortfarande när vi ser den. Det blev bara sååå fel och nej...min kropp är inte redo för några som helst modellposer. Det är inte så att jag känner mig tjock eller ser ner på min kropp...det bara blev så himla fel på bilden. Däremot använder jag den bilden just vid sådana här tillfällen, sådana här dagar när jag frågar mig själv: SKA DU VERKLIGEN TRÄNA IDAG CATHARINA? Jag tittar på bilden.....JAA CATHARINA, DET SKA DU! 😂😂
 
Så det blev både core och lår & rumpapass 💪👍
Känns som en bra start på söndagen 😊. Kan till och med hända det blir ett danspass ikväll...inte omöjligt! 
 
Dagens tips: Din kropp är DITT tempel! Ta hand om den väl för du har bara en kropp och det finns bara en av just DIG! 
 
#1 - Eva

Vad roligt du skriver och många bra tankar . Vikten är ett ständigt problem, slutade röka efter 40 år för ett halvår sedan o det syns .....

Svar: Ja man har ju varit med om olika faser i livet som satt sina spår på kroppen. Men jag försöker tänka att det aldrig är försent med förändringar 😊
morsanstips.blogg.se

#2 - Bea

Hmm... man kanske skulle ta en motivationsförhöjarbild själv också?!
För jag sitter nu och tänker som dig: "Ska jag verkligen träna idag?" Sovit kanske 4 timmar, det är kallt ute, jag har ont i nacken (vilket jag ju har varje dag ändå d jag är whiplashskadad)
Men jag lånar din bild och fäster den i huvudet - men lägger på MIN kropp och MITT ansikte. Kan funka... vi ser ju ;)
Ha en trevlig start på denna vecka :)
Go´mårrån!

Svar: Godmorgon! Dags för mig att ta mig till jobbet men tänkte försöka träna i eftermiddag. Ja låna min bild, den funkar bra för mig så kanske den kan funka för dig oxå 😊. Jag tror du lyckas ta dig iväg 👍💪. Låter jobbigt med nacken dock. Hoppas du får en bra dag! 😊
morsanstips.blogg.se

#3 - Carina

Härlig blogg du har...mycket tankar och funderingar. Att det bara finns en av just DIG....helt underbart!

#4 - Malin

En fin feelgood-blogg, tack för inbjudan!

#5 - Sara Tuvesson

Den där proteinshaken är såå god. :)