morsanstips.blogg.se

Magsjuketider..
Det här med magsjuketider...det är väl ändå ett helvete.
Känns som att hur mycket jag än följer konstens alla regler så åker jag dit. Det är spritade händer och vitpepparkorn och ändå sitter jag här och måste dricka blåbärssoppa och te för annars gör magen uppror. Jaja..är på bättringsvägen nu iaf även om det verkar gå i snigelfart. 
Jag skulle ju dela med mig av mitt nya arbete som jag fullkomligt storgillar! 
I september började jag arbeta på ett bageri strax norr om Skellefteå, Kåge Tunnbröd heter det. För er som inte vet så älskar jag att baka så detta är verkligen en fullträff för mig 😊. Det blir tidiga mornar men jädrans vad trevligt vi har det i vår varma och familjära miljö. Det är alldeles mörkt ute men inne hos oss är ugnen i full gång och vi knådar degar samtidigt som vi sjunger och skrattar, ibland kan det även bli några exotiska danssteg om vi är riktigt på humör (eller bara övertrötta) 😊. 
 
 Hjärtligt välkomna in till Kåge Tunnbröd, ett litet bageri med mycket känsla! 
 
Annars har det varit några kalla dagar häruppe i norr. Idag har vi haft -17 grader så det blev verkligen snabbkiss med hunden. Inte för att jag själv heller ville vara ute och gå med bubblande mage men hunden verkade sparsamt intresserad av någon längre promenad. Hon vill mest ligga framför en sprakande brasa.
 
Dagens tips: Var jäkligt försiktig om du känner för att släppa en fis när du är magsjuk! Just tellin' ya..
 
 
#1 - Ghugge

Ha, ha! Tack för tipset😊
Så kul att jobba på ett tunnbrödsbageri👍
Ha det!

Svar: Hehe mina tips är nog lite flummiga ibland och med en glimt i ögat! Ha en trevlig helg!
morsanstips.blogg.se

#2 - P i X E L I E – Erica Pettersson

Usch, vad jobbigt med magsjuka.
Hittills har jag klarat mig bra, men bäst att *peppar peppar* ;-) Tar så mycket hellre 39 graders feber än magsjuka!

Men vad härligt det låter med ditt jobb i alla fall :-D Så underbart när en trivs så bra både med jobbet och med arbetskompisarna.
Jag vet hur det känns.
Sedan 2015 har jag jobbat inom Måltidsservice här i Piteå kommun (förskole -och skolkök). Ett yrke som inte ens funnits i mina tankar före 2015, men som visade sig vara det bästa jag gjort i hela mitt liv. Har aldrig trivts så bra på ett jobb som nu! Jag tycker det känns som att tillhöra en familj.
Även om en jobbar själv i sitt kök och mest träffar kollegorna på typ Arbetsplatsträffar så känner jag att det på något sätt är en sådan familjär känsla med underbara människor :-D

Ganska härligt ändå när det är så kallt att inte ens hunden vill vara ute en längre tid :-)
Jag hade också hund tidigare (Cavalier king charles spaniel), och han var verkligen inte riktigt som andra hundar. Han sket fullständigt i vilket väder det var; han ville alltid vara ute ;-)
Oavsett om det snöade lite, var snöstorm, regnade, blåste o.s.v.
Det enda han inte riktigt gillade var värme ;-P Då ville han helst söka upp skugga och ligga ner där. (Cavalierer är ganska värmekänsliga).

Ursäkta den långa kommentaren :-)
Hoppas du får en fin helg!

Svar: Hej, tack för att du kollade in min blogg. Ja jag tar oxå mycket hellre feber än magsjuka men det är ju sällan man får välja 😉. Ja alltså vi har verkligen otroligt kul på jobbet, har fått både nya kollegor och nya vänner 😊, sen är det ju en bonus att man får jobba med det man har som hobby. Hundar är verkligen fantastiska, roliga och märkliga varelser. Min hund går ju absolut inte ut och kissar när det spöregnar. Hon tvärstannar i dörröppningen och går och lägger sig igen. Tvingar jag ut henne trippar hon efter husväggen och sätter sig så nära som möjligt 😂. Ha en fin helg! Kram
morsanstips.blogg.se

#3 - Bea

Usch, för magsjuka! Jag ska väl inte klaga, då jag typ aldrig åker dit. Jo, 2 ggr (i hela mitt liv) - fast den första kan ha varit matförgiftning... Den andra så spydde sonen mig rakt i ansiktet :-/
Annars klarar jag mig konstigt nog.
Var lite nipprigt ute igår. Jag snäppte upp till syrran i schtaan för att gå ut med hennes tigrerade älgkalv. Hon vågade inte ta ut dottern, som hostade tills hon kräktes - så då hjälper jag till och tar ut vovvan <3
Och ett till tips i "kiss & bajs-nivå": du som åxå rundat de 40 - hosta försiktigt ibland... eller köp Tena ;)
Trevlig helg!

Svar: Vad snäll du är som hjälper till med vovven, det uppskattas säkert 😊. Haha ja hosta bör man oxå göra med försiktighet men nu börjar jag känna mig ganska frisk som tur är 😊 Trevlig helg!
morsanstips.blogg.se