morsanstips.blogg.se

Lång sovmorgon...lugn dag..
Att sova till man känner sig utsövd, det är fanimej underskattat! Herregud så skönt det är att vakna av att ljuset strilar in genom fönstret, man känner sig lite sugen på frukost och man vet att man inte har något speciellt planerat denna dag. Underbart! 
Gick en tur med hunden, inte så kallt idag så hon ville faktiskt gå ut 😊
 
Satt och funderade vid frukosten på att ännu en jul har passerat och ännu en dörr till ett nytt år har öppnats. När man var liten gick tiden så sakta och man ville bara bli vuxen, nu går åren så fort och ibland önskar man att man var barn igen. Jag kan skatta mig lycklig över att ha fått växa upp i ett tryggt, stabilt och varmt hem och jag är otroligt tacksam över det. Kanske det är därför jag ibland längtar tillbaka, tillbaka till den tiden när jag inte hade så stora bekymmer och allting bara föll på plats runt omkring mig utan att jag egentligen förstod allt mina föräldrar gjorde för mig. Idag förstår jag! Idag när jag själv kliar mig i huvudet och försöker pussla ihop vardagen så att alla ska bli nöjda. 
Julen är viktig för mig då denna tid betyder att jag får ha mina nära och kära omkring mig. I år hade jag inte mina föräldrar här och jag saknade dem förstås men jag hoppas kunna åka ner snart till Västerås och hälsa på. 
Julen ska snart ut och det är dags att ta tag i det nya året, försöka att göra det ännu bättre än det förra. 
 
Kvällen bjöd på tacos och nu är det hockey...just nu ser det lite tungt ut poängmässigt men jag håller tummarna 😊
 
Dagens tips: När du ger glädje till någon annan tar du hand om din egen själ ❤
#1 - monica

Kul att läsa din blogg/Kram

Svar: Tack detsamma 😊/ Kram
morsanstips.blogg.se

#2 - Emma

Haha nej men såna små tomtefigurer har vi med! Och tacos såg himla gott ut - nu blev jag hungrig haha

#3 - Iza Palm

Tacos är alltid bra att äta <3 Mums fillibubbis! :D