morsanstips.blogg.se

Back in business...eller nåt..
Long time no seen mina vänner men nu är jag tillbaka, kanske för gott..kanske inte. Det har som sagt gått ett tag sedan sista inlägget, typ lite drygt 3 år, så visst borde det väl ha hänt en hel del i livet kan man tycka. Byte av jobb några gånger, några utomlandsresor, en myndig dotter, ett par långa mörka och kalla vintrar samt några regniga, kyliga somrar. Däremellan finns vanligt vardagsliv med familj och vänner. Jo just ja, det har ju tillkommit ett par sjukdomar i familjen också som har inneburit lite förändringar i tillvaron samt att jag har rundat de 40.
Jag kan ju börja med sjukdomarna så har vi klarat av det!
Linnéa (dottern) har fått giftstruma vilket har inneburit en hel del besök på sjukhuset samt en lång period med medicinering. Hon väntar fortfarande på tid hos kirurgen då vi står lite vilsna när det gäller om hon ska välja att operera bort sköldkörteln eller stråla den med jodbehandling. Väntetiden är ca 12 månader så vi väntar på en kallelse nu efter nyår. Jag själv kände i samma veva hon fick diagnosen att jag kanske också skulle kolla lite ämnesomsättningsprover. Sagt och gjort lämnade jag prover och fick svar att alla dessa prover såg utmärkta ut men att jag hade diabetes!!! Jahapp, bara att ta tjuren vid hornen och börja min vandring till ett bättre liv! Ändring av kost och i tillägg mycket träning har idag gjort att jag sänkt min långtidsblodsocker till nästan det normala. Jag tänker att jag är glad att jag fick diagnosen nu när jag fortfarande har tid att göra någonting åt mitt levnadssätt. Blir endel egengjorda smoothies, gillart! :)
 
I mars när Linnéa fyllde 18 år så åkte mor och dotter till Prag. En fantastisk stad men vi tog inga fina bilder, shoppade inget speciellt, promenerade så vi fick skavsår och åt på MacDonalds!!!!! Känns som att vi måste åka dit igen och faktiskt äta gott, dricka öl, shoppa massor och ta metron! ;)
I september åkte vi hela familjen till Dubai, min 40-års present. Vi bestämde oss för att åka när inga andra skandinavier åker dit, i augusti. Det var 50 grader i solen och 35 grader i havet! Hur härligt och varmt som helst! Togs tyvärr inga bikinibilder.............eh....
Har aldrig sagt att vi är normala....
Dubai är en fantastisk stad! Åker gärna dit igen :)
 
I nästa inlägg kommer jag att skriva om mitt nya fantastiskt roliga jobb!
 
Dagens tips: Man kan visst lära en gammal hund att sitta, se på mig...jag har ju lärt mig blogga!
 
 
 
 
#1 - Inga Cajsa

gud vilket bra tips!

#2 - Bea

Hej igen!
Jag måste ju kommentera och visa att jag tittat in lixom ;)
Prag och Dubai... WOW! Och ni är inte normala ni heller?! Så himla skönt att det finns fler! Min son och jag lider av natt-humor, vilket ofta resulterar i en massa fniss/bus/skratt så vi får ont i magen. Jättebra innan man ska sova *haha*
Ha det gott & kram

Svar: Hej, vad roligt att du tittade in 😊. Humor är härligt och det ska man ha! Ja vi är då en högst onormal familj men det funkar ändå, och bland alla vardagsproblem som uppstår så finns det oftast alltid tid och plats för skratt. Kram
morsanstips.blogg.se