morsanstips.blogg.se

Tänk vad humöret kan vända....
Ja tänk vad humöret kan vända fort....otroligt att man hänger med...:)
 
Idag hade vi verkligen boostat upp oss....vi hade proppat Linnéa full med uppmuntrande ord, detta skulle hon klara! Hon skulle stå på sig och orka hela dagen...och om hon kände efter dagens arbetspass att detta inte var något för henne så var det helt okej att gå därifrån med flaggan i topp!!
Jag och Fredrik skulle också följa med henne in när vi lämnade henne och vi hade också peppat oss, vi skulle köpa varsin glass och sitta där en stund...skulle minsann visa att Linnéa har vuxna runt sig som bryr sig och håller koll....
Hon var jättenervös innan och gick med tunga steg in...vi satt kvar i bilen en stund för vi tänkte att hon säkert skulle byta om innan vi kunde gå in och beställa....vi ville ju köpa av henne så hon fick träna på kassan :)
Efter ett tag knackar det på bilrutan....."men kom då...vad sitter ni här för...jag har annat att göra sen..."...eh...ok...
Vi knallar in...jag på 153 cm över markytan hade tuffat till mig...här skulle inte någon komma och trampa på min dotter.......
...jaha...där står Linnéa glad i kassan med sin klasskompis....ingen ägare syns till!
Han ska tydligen inte komma idag!!!
Vi köper varsin glass...det kommer andra kunder in och Linnéa hjälper dem....så sätter vi oss och äter....
Jaha...jepp...det var det...." Jag slutar runt 19...hämta mig då"....japp japp.....där ser man!!!
Det värmer så otroligt i mitt mamma-hjärta...hon ser så glad ut och jag får en känsla av att detta kommer att lösa sig till det bästa...och gör det inte det så står morsan redo ;)
 
 
Dagens tips: Håll huvudet högt! Låt ingen trampa på dig eller dina kära!
 
#1 - Jeanette

Bra där 😊 vi morsor är alltid redo när våra barn behöver oss även när de själva får barn 😉