morsanstips.blogg.se

Sveriges nationaldag..
Vad förväntas idag?
 
Jaha...är det idag man förväntas stå med folkdräkt vid flaggstången och sjunga "Du gamla, du fria" eller ska man bara se dagen som en extra ledig dag??? Skulle vara roligt att höra hur svenska folket tänker om nationaldagen..
Jag själv tog en lång sovmorgon...läste till och med en stund innan jag tyckte det var dags att slänga benen över sängkanten och masa mig upp. Just nu läser jag "Livstid" av Liza Marklund...en jädrans bra bok av en fantastisk författare.
Dagen fylldes sedan med ett födelsedagskalas, så tårta blev det även om vi inte firade nationaldagen.
Är det fler än jag som tycker det är förbaskat skönt att dra av finkläderna när man kommer hem? Idag har det dessutom varit närmare 30 grader och man luktar ju som fan när man suttit i solen och flinat upp sig. Jaja...är det kallt klagar man...är det varmt klagar man...jädrans svårt det där :)
Igår hade jag en mysig kväll med goa vänner. Förutom god mat och trevligt sällskap fick jag träffa familjens nyaste medlemmar...hur söta som helst...något busiga och håriga...men alldeles otroligt gulliga.

Ja...ni ser ju själva :) Man vill bara ta med sig hem......
Nu är det dags att fixa lite tacos...
 
Dagens tips: Gör inga ansträngande aktiviteter när solen gassar. Lufta kroppen och gå naken! Peace!