morsanstips.blogg.se

Morgonfunderingar
Har nyss varit inne och väckt min finaste...min dotter...! Jag blir lika överraskad varje gång jag stryker henne över kinden...så otroligt mjuk. Inga rynkor, inga fåror som påminner om livets erfarenheter. Bara en ny själ som är redo för livets äventyr. Nu låter det som att hon är nyfödd...men hon är ju faktiskt 15 år.
15 år!!!! Var sjutton tar tiden vägen? Jag vet inte ens om jag hinner hänga med....
Livet går så förbaskat fort och man har så många MÅSTEN att göra...man ska laga mat, skjutsa, hämta, jobba, studera, göra karriär, ta hand om hemmet, ta hand om barnen, ta hand om kärleksrelationen, vara snygg, ha tid för sina vänner, vara trevlig mot grannarna....STOPP!!! Vem har varit så korkat och satt upp dessa MÅSTEN??? Det har jag ju för sjutton själv gjort! Hur blev det så egentligen??
Nää...idag ska jag sänka axlarna! Jag ska sluta sätta press på mig själv, att jag måste vara med överallt och hinna med allting. Idag ska jag ha tid för mina vänner! Jag och min dotter ska hälsa på en god väninna och hennes familj, det ska bli mysigt :)
 
Dagens tips: Sänk ribban ibland! Du är duktig ändå!