morsanstips.blogg.se

Måndagsbestyr..
Måndagsmorgon..."upp och hoppa"......sambon är redan iväg så det är jag och barnen kvar.
 
Tänker att vi ska ta det lite lugnt nu på morgonen och komma iväg med gott humör...vilket inte händer!
Jesper vägrar äta frukost...och det är 5 min till han måste cykla väg.
Nää...han är inte hungrig säger han. Han äter alltid frukost och jag förklarar att det är viktigt att få i sig första målet på dagen. Nää...han ska inte ha...klockan går. Jag frågar varför han är så sent ute...och får svaret att det tagit tid att borsta tänderna, vilket i och för sig är bra. Det är ju bra att han lägger ner tid på att borsta gaddarna ordentligt.
Han utesluter dock en viktig detalj som tvillingbrorsan gärna berättar....Jesper följde med och gick med grannens hund när han steg upp!!! Han trodde därefter att jag inte skulle märka att han struntade i frukosten...
En diskussion uppstår och ibland är det bara såå svårt att vara låtsasmamma..
 
Det är roligt det där med hur barn inte tror att man ser .....som förälder ser man ju ALLT!!! Minsta lilla avvikelse och man är där och ifrågasätter....
Låter som att jag har kontrollbehov men det har jag inte, dock tror jag det är viktigt att man har lite koll....och det är bra att barnen känner och vet att man finns där...även om man ibland får mörka blickar riktade mot sig...det kan jag ta!! :)
Han fick då i sig en smörgås och trampade sen iväg....tror inte ens han kom för sent! ;)
 
Dagens tips: En bra frukost påverkar resten av din dag! Ditt humör blir bättre!