morsanstips.blogg.se

Linnéas första dag....
När barnen jobbar...
 
Jaha då har man kört Linnéa till jobbet....det lät konstigt...och kändes lite konstigt. Det är väl jag som ska till jobbet...och hon som ska ligga hemma och sova, inte för att jag ligger hemma och sover men...ja ni fattar!
Nää...jag tror det här är skitbra för henne...jobba som vilken arbetstagare som helst och tjäna egna pengar!
Hon har haft tur tänker jag, så många ungdomar som sökt sommarjobb och som inte fått napp någonstans.
Det är tufft där ute...det är en tuff värld och en tuff arbetsmarknad. Häftigt att då få chansen att sommarjobba när man är 15 år :)
Det är ju hennes första dag idag...hon ska provjobba...Hon var lite nervös, vilket är fullt förståeligt. Jag försökte peppa och uppmuntra, visa att jag tror på henne och att restaurangägarna tror på henne...få henne till att tro på sig själv! Detta klarar hon!! :)
Det är ett nytt steg i hennes liv, en ny fas....ännu ett steg närmare vuxenlivet!
Ibland vill jag bara skrika "stanna"...."bli inte vuxen så fort".......samtidigt som jag vet att det inte går att hålla tillbaka, det är just sånt här som är utveckling och jag är glad att jag får vara med!
Jag kan bara hoppas att jag gett henne det hon behöver där hon är just nu i livet......för mitt jobb är ju inte färdigt än ;) Jag har mycket mer att ge henne...och hon har mycket mer att lära sig (fast just nu tror hon ju inte det, 15-åringar vet ju egentligen allt) ;)
Jag är stolt över henne och kommer att tänka extra mycket på henne idag...:)
 
Annars regnar det...och jag som skulle klippa gräsmattan...jädrans också!
 
Dagens tips: Man måste låta sina barn få utvecklas och flyga iväg för att dem sen ska kunna komma tillbaka!
#1 - Linda

Klokt sagt av en mycket klok kvinna! Hoppas första dagen kändes bra för Linnea!

Besök gärna min blogg...gammal och liite ouppdaterad...tappade inspirationen ett tag!;) Kanske den kommer tillbaka nu..:)

Svar: Första dagen var ett helvete...hur jävla mycket kan man klanka ner på en 15-åring? Jag har kollat kollektivavtal och vad som gäller för 15-åringar och ska idag kontakta facket...Linnéa var helt förstörd när hon kom hem :(Klart jag ska kolla din blogg...:)
morsanstips.blogg.se