morsanstips.blogg.se

Det är äntligen över...
Läsåret är äntligen över för pojkarna...
 
Jag tycker det är lika rörande varje gång jag sitter i kyrkan på barnens skolavslutning och dem sjunger med sina små barnröster " Den blomstertid nu kommer" och " I denna ljuva sommartid"....
Dem står där framme...så förväntansfulla...så mycket energi i kroppen trots att dem kämpat på ett helt läsår i skolan. Energi till att springa ut i friheten...springa ut från kyrkan och direkt busa på gräsmattan. Spelar ingen roll att det regnar...det känner dem inte...dem fokuserar bara på ett ord just nu...SOMMARLOV!!!!!
Jag kan komma ihåg hur det känns...jag kan nästan ta på den känslan...den är obeskrivlig!
Glädjen i deras ansikten...inga bekymmer...nu väntar 10 veckor med lek.
Sol, bad, fiske, myggor, övernattning i tält, husvagnssemestrar, stugsemestrar, utomlandssemestrar eller bara njuta av lugnet hemma. Sova länge på morgonen och vara uppe sent på kvällen, palla frukt och bär i grannarnas trädgård, ha vattenkrig och sen springa inne med våta fötter så föräldrarna blir irriterade...ja...allt det där som hör till ett sommarlov.
Jag önskar att barnen idag får uppleva sådana trygga barndomssomrar som jag hade när jag var liten. Jag kan fortfarande drömma tillbaka till dem ibland och alltid blir jag varm i kroppen av välbehag. Jag hoppas Linnéa och pojkarna kan få en likadan känsla den dag dem är stora och blickar tillbaka på sina somrar.
Det skulle göra mig glad :)
 
Spring ut och lek...det har ni förtjänat!!!! :)